El per què del Blog…

I potser us preguntareu el per què d’aquest Blog. Jo fa temps que hi dono voltes, i ha arribat el dia en què ho tinc clar o si més no em llenço a la piscina i ho comparteixo amb vosaltres. Així que aquí us deixo l’explicació del per què d’aquest.

Em trobo en un moment de descoberta d’aquest món, el del vi. Penso que és una de les formes en què m’agradaria anar coneixent més Catalunya, el meu país, i mica en mica d’altres indrets on el vi forma part de la seva cultura.

El meu objectiu és el de compartir les meves experiències i aprenentatges, i impregnar-me de les vostres.

Una de les primeres coses que em van ensenyar i cridar l’atenció és que la llengua és com l’empremta dactilar, cada u tenim la nostra i aquesta és única. Així que, en més o menys mesura, tu pots apreciar i gaudir d’uns sabors diferents, i més o menys pronunciats que d’altres.

I l’altra és que per poder posar nom a les aromes, t’has de deixar anar tot transportant-te a la fàbrica de records que tots tenim. Hi ha qui diu que no és bo mirar enrere per tal de tirar endavant, viure el present i anar construint el futur. Però per mi aquests moments, que els podríem etiquetar de “nostàlgics”, són vertaderament dolços i necessaris. Com per exemple alguns “criança” que tenen aromes de sotabosc, com aquella olor a pinassa mullada d’on estiuejava fins fa uns anys a la Costa Brava; l’aroma a regalèssia, com les pega dolces que hi ha sempre a casa l’àvia i que suposen un vici per tothom qui passa a saludar-la…i un seguit de olors i connexions inacabables.

En definitiva, penso que la majoria gaudim d’un paladar, olfacte, i algun o altre bon record amb els que ho podem relacionar…i aquest pot ser el lloc on tots els aVInturers trobin el seu espai per identificar-se, interessar-se, llegir, compartir, gaudir…espero que cadascú hi trobi el que necessiti.

Per acabar, us deixo amb aquesta frase que un dia un molt bon amic va compartir amb mi, que la trobo ben certa i que en francès encara em sona més bonica…

IMG-20150203-WA0001

Elisabet Cots Foraster.

2 pensaments sobre “El per què del Blog…

Deixa un comentari

