La paraula de la setmana…ELS LLEVATS DEL VI!

Sovint el llenguatge per explicar les característiques, aromes, sabors…del vi, utilitza paraules i expressions que semblen d’un altre idioma. És per això que he pensat que seria una bona idea anar creant un glossari amb el vocabulari més utilitzat d’aquest argot del món enològic.

A més, hi ha conceptes sobre els que ens és difícil fer-nos-en una imatge, i ens seria molt més fàcil poder-ho relacionar amb algun o altre dibuix. (Segur que a molts us van ajudar els vídeos de la sèrie francesa que aquí ens va arribar com a “érase una vez…el cuerpo humano…”). Aquí és on hem d’agrair a Wineys mascotas del vino, que ens ha deixat compartir aquesta imatge de sota. I esperem que moltes més perquè ens acompanyin en el que anirà sent aquest glossari que mica en mica podem anar construïnt amb la paraula de la setmana! Jo en publicaré un per setmana, però si abans m’arriba alguna petició en especial, podem aclarir qualsevol dubte entre tots!!

llevatsEntrant en matèria, doncs, els LLEVATS són uns exemplars de fongs microscòpics que s’adhereixen a la pell del raïm. És d’aquesta manera que arriben dins la bodega i que per tant acaben estant dins el most (el suc del raïm). I per què són importants? Doncs perquè són els que tenen la capacitat de realitzar la fermentació dels sucres, produir CO2, aromes,…en definitiva, convertir el most en vi!

En castellà es diuen levaduras, en francès levures (du vin), i en anglès veasts.

Ja diuen que no podem anar a dormir sense haver après alguna cosa oi? Espero que us hagi servit i agradat!

Elisabet Cots Foraster.

Anuncis

3 pensaments sobre “La paraula de la setmana…ELS LLEVATS DEL VI!

  1. Bona paraula per començar, això del glossari m’ha recordat a la universitat, ja que en algunes assignatures és un exercici que puntua!! Un bon mètode.

    “Érase una vez…” ja veus, grans records i fa molt que no la passen per cap TV, lo que s’estan perdent les noves generacions pobres! Mítica sèrie, molt educativa i apreciada.

    El vi té moltes definicions segur, revisaré apunts de “Geografia Social i Cultural” de 2n curs on vam tractar força aquest tema i vam visitar les bodegues Raimat (al nord de Lleida) de la família Codorniu!! Ja en faré referència també al meu blog i ho compartiré amb el teu! 😉

    Si em surt alguna paraula et preguntaré, per ara deixo fer!

    M'agrada

    • Sii espero que sigui una bona manera d’anar introduint conceptes curts de llegir per no atabalar massa i anar aprenent mica en mica entre tots!! A mi em serveix molt per anar-los introduint també al meu vocabulari. I m’agradarà molt que la gent em digui paraules que els interessi de saber perquè en definitiva ens ha de servir a tots ! La del dijous que ve ja t’avanço que començarà per T…
      Gràcies per anar seguint el blog i per la implicació!

      M'agrada

  2. Retroenllaç: GLOSSARI | aVIntura't

Deixa un comentari

