“TU CUINES, JO PORTO EL VI”

“Tu cuines, jo porto el vi”…i així és com comença el que ahir va ser un MARIDATGE DE MENÚ VEGETARIÀ, bona música, excel·lent companyia i interessant conversa.

L’ingredient estrella era el formatge, n’hi havia per picar, amb torradetes i oli picant, a l’amanida, i era del que estava feta la salsa pels raviolis de crema de carbassa i ceba caramel·litzada.

Al saber què menjaríem, em va venir la disjuntiva entre blanc, per l’amanida i la pasta com a conceptes en general, o el negre, pels formatges i també pensant com quedaria amb el contrast d’una pasta de carbassa i ceba caramel·litzada. Així que en vaig triar un de cada. El blanc va ser un Clar’14 DO Penedès Finca Parera de varietats Chardonnay, Gewürztraminer i Xarel·lo; i el negre, un Imus DO Montsant Cooperativa Falset Marçà de varietats Garnatxa tinta i Syrah.

Vam començar amb el negre pel pica pica amb formatge. És un vi jove i suau, però molt aromàtic i llarg en boca, ideal tant pel pica pica dels formatges sols com amb les torradetes amb picant. Ara bé, tant per l’amanida com per la pasta , després de degustar-ho amb un i altre, em quedo amb el blanc. Afruitat, amb una acidesa intensa però equilibrada, que ressaltava els gustos de la pasta i la seva salsa i et feia venir ganes de prendre’n més. Va ser tot un gust poder-ne gaudir d’una copa sola final, al haver acabat de sopar simplement gaudint de la conversa i música posada de fons de la Sílvia Pérez Cruz, després d’haver escoltat diverses versions de Bossa Nova.

Ara bé, això dels maridatges també va a gustos. Jo simplement us vaig fent cinc cèntims de quines són, o van sent, les meves preferències. Ja que això no deixa  mai de ser una descoberta…

Què us ha semblat? Amb quins vins ho haguéssiu maridat vosaltres?

Abans d’acabar, agrair as cuiners Violeta i Guido, que em van confirmar en tota regla que “no es pot comprar la felicitat, però si una copa de vi i compartir-la, que en definitiva és el mateix!”.

Espero que acabeu de passar un bon cap de setmana aVInturers!

Us deixo una cançó amb la que he estat escrivint..Clementine de Pink Martini 🙂

Un pensament sobre ““TU CUINES, JO PORTO EL VI”

  1. Amb la mateixa música que has penjat escric el comentari! 🙂

    Bé doncs més que triar, t’explicaré una experiència que vaig tenir entre les dues rodes i el vi!

    Resulta que vaig sortir a entrenar amb la bicicleta de carretera amb una guppetta molt interessant, aquell dia teniem previst sumar molt kilòmetres i un del grup va dir que a meitat de camí ens tenia preparat un avituallament especial a Sant Sadurní d’Anoia.

    Ja sabeu que la bici encara que sigui per plaer és un gran esforç i poc li vaig poder donar voltes al cap sobre la sorpresa, però resulta que arribant al poble seguim al company cap a una carretera amb una forta pendent que ens condueix a unes bodegues!!! No recordo el nom, però una de les moltes que hi ha a l’Anoia.

    Ens presenta al seu amic, clar el patró de la “azienda”, i després surt la seva dona i ens treu pa i botifarra per alimentar a tota una població jajaja, i acte seguit el vi!!!!!!!

    Jo no soc de veure vi (només en moments festius puntuals), ni alcohol, ni fumar,… ara sí de refrescos i la Nutella jajaja. Doncs allà em teniu menjant com un bacó, i de cop se m’aproxima la mestressa i em diu: “nano, beu tan vi com faci falta, sinó després per tornar a casa amb tot lo que has menjat com els altres, no podràs amb les pujades que afrontareu, doncs que sàpigues que aquí no servim ni aigua, menjar el que vulguis però de beure només vi”!!!!

    Doncs vaig seguir el consell de la senyora i ostres, mitja ampolla potser va caure si no recordo malament. El menjar compensava el vi i el vi al menjar. De tornada 80km fins a arribar a Gràcia i pujant dos ports de muntanya i em vaig sentir de conya, sort del vi sinó amb tot lo que havia tragat… jajaja

    Perdó per la parrafada!!

    Bona nit i bon vi!!

    M'agrada

Deixa un comentari

